Powrót do szkoły po zdalnym nauczaniu
Post edytowany po wykorzystaniu pomysłów w klasie 😉
W mojej klasie 4 zaplanowałam kilka aktywności na pierwsze spotkanie po 7 miesiącach nauczania zdalnego.
- Po wejściu do sali uczniowie biorą klejącą karteczkę i przyklejają na emotikonkę, która najbardziej oddaje ich obecny nastrój. Chciałabym wiedzieć, jakie emocje im tego dnia towarzyszą. (Emotki dostępne są TUTAJ)A tutaj zobaczcie co zaznaczyli moi uczniowie 🙂
- Ustawiamy krzesełka w kręgu. Zabieramy jedno krzesełko. Osoba, która nie ma krzesełka dokończa zdanie:
Wstają wszyscy, którzy podczas nauczania zdalnego ….
Gdy uczniowie wstaną, należy jak najszybciej zmienić miejsce. Z pewnością tym razem ktoś inny będzie bez krzesełka. (Jeśli Twoi uczniowie mają problem z wstawaniem, zacznijcie od oczywistych i widocznych rzeczy np. wstają Ci, którzy mają jeansy). Chciałabym, żeby uczniowie się troszkę poruszali, pośmiali, zaktywizowali.Na początku możesz pomóc uczniom, aby zrozumieli, o co chodzi. Wykorzystaj np. poniższe propozycje. Ostrzegam mnóstwo śmiechu i radości 😉
– przebywali na lekcjach online w piżamie
– głaskali zwierzątko na lekcjach
– zapisywali wszystkie notatki
– byli obecni na lekcji, ale w łóżku - Uczniowie otrzymują bingo i szukają osób, które pasują do każdej krateczki. Zostawiłam kilka okienek wolnych, tam uczniowie sami mogą wpisać swoje propozycje – a mają ich mnóstwo. W końcu to oni najlepiej wiedzą. co się działo na lekcjach 😉
Chciałabym, żeby uczniowie spróbowali podejść do jak najwięcej osób, powolutku się rozgadali. (Bingo pobierzesz po najechaniu na grafikę)
- Czas na wyciszenie.
Ja tego ćwiczenia nie wykonałam, ponieważ zabrakło mi czasu, ale pomysł zostawiam 😉
Krzesełka dalej są w kręgu, a jeśli nie macie takiej możliwości to ustawcie je chociaż w podkowę. Uczniowie wyobrażają sobie, że właśnie dostali prezent.
Nauczyciel dostał jako pierwszy. Jego zadaniem jest pokazać emocje, jakie towarzyszą mu przy odbiorze prezentu. Następnie pokazuje jak wyciąga zawartość, i mówi głośno co jest w środku i dlaczego ten prezent go cieszy. Chciałabym, żeby moi uczniowie poćwiczyli wyrażanie emocji.
Podobają się Tobie pomysły? Czy coś wykorzystasz u siebie? 🙂