Powrót do szkoły po zdalnym nauczaniu

Post edytowany po wykorzystaniu pomysłów w klasie 😉

W mojej klasie 4 zaplanowałam kilka aktywności na pierwsze spotkanie po 7 miesiącach nauczania zdalnego.

  1. Po wejściu do sali uczniowie biorą klejącą karteczkę i przyklejają na emotikonkę, która najbardziej oddaje ich obecny nastrój. Chciałabym wiedzieć, jakie emocje im tego dnia towarzyszą. (Emotki dostępne są TUTAJ)A tutaj zobaczcie co zaznaczyli moi uczniowie 🙂
  2. Ustawiamy krzesełka w kręgu. Zabieramy jedno krzesełko. Osoba, która nie ma krzesełka dokończa zdanie:
    Wstają wszyscy, którzy podczas nauczania zdalnego ….
    Gdy uczniowie wstaną, należy jak najszybciej zmienić miejsce. Z pewnością tym razem ktoś inny będzie bez krzesełka. (Jeśli Twoi uczniowie mają problem z wstawaniem, zacznijcie od oczywistych i widocznych rzeczy np. wstają Ci, którzy mają jeansy). Chciałabym, żeby uczniowie się troszkę poruszali, pośmiali, zaktywizowali.Na początku możesz pomóc uczniom, aby zrozumieli, o co chodzi. Wykorzystaj np. poniższe propozycje. Ostrzegam mnóstwo śmiechu i radości 😉
    – przebywali na lekcjach online w piżamie
    – głaskali zwierzątko na lekcjach
    – zapisywali wszystkie notatki
    – byli obecni na lekcji, ale w łóżku
  3. Uczniowie otrzymują bingo i szukają osób, które pasują do każdej krateczki. Zostawiłam kilka okienek wolnych, tam uczniowie sami mogą wpisać swoje propozycje – a mają ich mnóstwo. W końcu to oni najlepiej wiedzą. co się działo na lekcjach 😉
    Chciałabym, żeby uczniowie spróbowali podejść do jak najwięcej osób, powolutku się rozgadali. (Bingo pobierzesz po najechaniu na grafikę)
  4. Czas na wyciszenie.
    Ja tego ćwiczenia nie wykonałam, ponieważ zabrakło mi czasu, ale pomysł zostawiam 😉
    Krzesełka dalej są w kręgu, a jeśli nie macie takiej możliwości to ustawcie je chociaż w podkowę.  Uczniowie wyobrażają sobie, że właśnie dostali prezent.
    Nauczyciel dostał jako pierwszy. Jego zadaniem jest pokazać emocje, jakie towarzyszą mu przy odbiorze prezentu. Następnie pokazuje jak wyciąga zawartość, i mówi głośno co jest w środku i dlaczego ten prezent go cieszy. Chciałabym, żeby moi uczniowie poćwiczyli wyrażanie emocji.

 

 

Podobają się Tobie pomysły? Czy coś wykorzystasz u siebie? 🙂