Czeka Ciebie egzamin na nauczyciela mianowanego? Jak spać spokojnie?!

Oto co czeka Ciebie na egzaminie:

I tu pewnie pojawia się w Twojej głowie mnóstwo pytań! A ile mam czasu, a jakie mogą być pytania, a jak ma wyglądać prezentacja?

Spokojnie!

Wraz z ekspertką ds. awansu zawodowego przygotowałam ogromny pakiet szkoleniowy, który poprowadzi Ciebie za rękę od momentu oddania sprawozdania aż do samego egzaminu 🙂

Poradnik ten skierowany jest do osób, które rozpoczęły już staż na mianowanie, ale jeszcze nie skończyły i będą kontynuować go na starych zasadach. Jeśli nie jesteś pewna, czy to dla Ciebie, zapytaj nas: inspirowniaedukacyjna@gmail.com.

 

Dlaczego warto?

1. Codziennie pojawiają się pytania awansowe, na które najpierw możesz sam odpowiedzieć, a wieczorem pojawia się prawidłowa odpowiedź. Obecnie jest już 70 pytań, i codziennie dochodzi kilka nowych 😉
Również Ty możesz zadać pytanie, na które uzyskasz odpowiedź.

 

 

 

 

2. Otrzymujesz dostęp do szkolenia z ekspertką ds. awansu zawodowego – Zytą Czechowską. Najpierw dowiesz się jakie są kolejne kroki po złożeniu sprawozdania, a następnie zobaczysz prawdziwy przebieg egzaminu – jak zaprezentował się przykładowy nauczyciel, jakie otrzymał pytania i na nie odpowiedział. Następnie ekspert skomentuje całość 😉

3. Informujemy Ciebie o kolejnych krokach podejmowanych przez nauczyciela.

 

 

 

4. Przekazujemy Tobie szablony różnych prezentacji do edycji:

Może być zdjęciem przedstawiającym ‎tekst „‎ا Prezentacja dorobku zawodowego Imię Nazwisko‎”‎Może być zdjęciem przedstawiającym tekst „à PREZENTACJA DOROBKU ZAWODOWEGO Szkoła Podstawowa”

Może być zdjęciem przedstawiającym tekst „Prezentacja dorobku zawodowego Α And here you can add your subtitle.”

Może być zdjęciem przedstawiającym tekst „Prezentacja dorobku zawodowego NAUCZYCIELA STAŻYSTY”Udostępniamy Tobie zbiór niezbędnych dokumentów: wniosek, akty prawne ..

I inne 😉

Co wchodzi w skład pakietu?
🎁 dostęp do nagrania szkolenia “Jak wygląda egzamin na mianowanego?” z udziałem eksperta ds. awansu zawodowego wpisanego na listę ministerialną  – Zytą Czechowską, które pokazuje autentyczny przebieg egzaminu, jak pokazać dorobek zawodowy, najważniejsze aspekty przed, w trakcie i po egzaminie oraz przykładowe pytania (zgodnie z § 12 Rozporządzenia MEN  z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli)
🎁 dostęp do szkolenia “Jak stworzyć prezentację dorobku zawodowego i jak zrobić to w Canvie” lub udział na żywo 1 sierpnia godz. 21
🎁 dostęp do szkolenia “Wykonujemy zadania komisji z użyciem narzędzi multimedialnych” lub udział na żywo 8 sierpnia godz. 21
🎁 dostęp do webinarium “Nadchodzi egzamin, jak spać spokojnie?!” lub udział na żywo 10 sierpnia godz. 21
🎁 szablony prezentacji w Canvie, Power Point oraz Google Slides
🎁 dostęp do grupy wsparcia
🎁 dostęp do zbioru pytań i odpowiedzi
🎁 dostęp do zbioru efektów z konkretnych działań
🎁 zaświadczenie
🎁 wniosek o podjęcie postępowania

Sprawdź sam TUTAJ

Zobacz

Pomysły na nagrody książkowe na zakończenie roku szkolnego

i na Dzień Dziecka też. Koniec roku zbliża się wielkimi krokami. Nauczyciele i rodzice zastanawiają się, jak wynagrodzić uczniom trud włożony w naukę i rozwój. Dobra książka wydaje się być idealnym pomysłem!

Dobra, czyli jaka? Taka, która zainteresuje ucznia, która nie znajduje się w kanonie lektur, a szkoda, bo poniższe pozycje to zdecydowanie must have dla lepszego zrozumienia siebie i świata. Uwaga! – Nie oczekuj tutaj długich recenzji. Krótko i na temat napisałam, dlaczego warto.

Jeśli jako nauczyciele i rodzice dysponujecie budżetem, to oto poniżej polecam Wam prawdziwe dzieła sztuki, które są chętnie czytane przez uczniów! To propozycje dla każdego, niezwiązane z przedmiotem szkolnym.

1.Nie powiem ci, że wszystko będzie dobrze, Justyna Suchecka

KUP TUTAJ

Pierwszej pomocy przedmedycznej uczymy się wielokrotnie. A pierwszej pomocy psychologicznej? Nigdy. Książka ta, to zebrane historie młodych ludzi, którzy opowiadają o trudnych sytuacjach, ich rozpoznawaniu i tym jak sobie z nimi poradzili, albo z kim można porozmawiać.

2.Szkoła bohaterek, czyli jak radzić sobie z życiem, Przemek Staroń

KUP TUTAJ

W książce tej autor zebrał pytania od młodych ludzi takie jak np. Jak znieść porażkę? Co się stanie, gdy wyjdę przed szereg? Dlaczego wygląd jest taki ważny? Wykorzystując swoją wiedzę psychologiczną i historie bohaterów znanych z książek i filmów, odpowiada na pytania, jak sobie radzić z życiowymi wyzwaniami zabierając czytelnika w piękną podróż przygodową.

3.Szkoła bohaterek 2, czyli jak radzić sobie ze złem, Przemek Staroń

KUP TUTAJ

To kolejna książka Przemka, która powstała dzięki wsłuchiwaniu się w emocje i potrzeby młodych ludzi. Tym razem uczniowie przeczytają odpowiedzi na takie pytania jak: Dlaczego szkoła nie uczy tego, co potrzebne w życiu? Czy jestem beznadziejny, bo biorę leki i chodzę na terapię? Ponownie odnosi się do świata popkultury.

4.Young Power! 30 historii o tym, jak młodzi zmieniają świat, Justyna Suchecka

KUP TUTAJ    

Żeby robić fajne rzeczy trzeba być dorosłym? Nic bardziej mylnego! W książce tej Justyna Suchecka, czyli ekspertka od spraw młodzieży opisuje historie 30 młodych ludzi. Każdy z nich odnosi mniejsze lub większe sukcesy. Każdy z nich robi piękne rzeczy, takie o jakich marzą młodzi ludzie. Historie te inspirują do działania. Jak czytamy recenzje młodzieży nt. tej książki, to można zauważyć, że książka była  dla nich natchnieniem!

5.Historia, której nie było, Agnieszka Jankowiak-Maik

KUP TUTAJ

Babka od histy napisała książkę o tym, czego na lekcjach historii się nie uczymy, a powinniśmy.  Obala mity, wyciąga smaczki. Ta książka może sprawić, że uczniowie chętnie zaczną się uczyć historii,

Wszystkie podane wyżej tytuły są subiektywnym zbiorem książek, które można podarować młodzieży. Idealne na zakończenie roku, do ufundowania przez radę rodziców, ale także na każdą inną okazję. Szczególnie polecam dzisiaj,  na Dzień Dziecka, kiedy to pragniemy zrobić coś miłego, coś dobrego dla swoich pociech 🙂

Polecam z całego serca <3

 

Zobacz

Ukraina w edukacji – Podstawy języka ukraińskiego

Podczas konferencji Ukraina w edukacji zaplanowaliśmy także kilka lekcji języka ukraińskiego, aby pomóc zrozumieć alfabet i podstawowe zwroty. Nasi nauczyciele – Tetiana Muzyka i Demi mieszkają w Ukrainie.

Wszystkie lekcje zamieszczamy w tym jednym poście

Lekcja 1. – Alfabet

Lekcja 2. Podstawowe zwroty z Tetianą

 

Lekcja 3. Podstawowe zwroty z Demim

Demi pochodzi z Ukrainy. Mieszka obecnie we Lwowie. Jest nauczycielem od 2014 roku. Uczy ukraińskiego, rosyjskiego i angielskiego.

 

Zobacz

Ukraina w edukacji – Co lubisz robić? – przykładowa lekcja języka polskiego jako obcego na poziomie A1

Ostatnią z cyklu podstaw nauczania języka polskiego jako obcego (w ramach konferencji “Ukraina w edukacji”) wygłosi Klaudia Chalczyńska-Cieślak – lektorka języka polskiego jako obcego i egzaminatorka podczas państwowego egzaminu certyfikatowego. Absolwentka slawistyki i polonistyki na Uniwersytecie Łódzkim.
Z zamiłowania lingwistka, której w codziennym odkrywaniu języków przyświecają słowa Ludwiga Wittgensteina: „Granice mojego języka są granicami mojego świata”.

Wróć na stronę główną konferencji TUTAJ.

Kliknij PLAY, a następnie strzałeczki w prawym dolnym rogu, aby oglądać na całym ekranie.

Zobacz

Ukraina w edukacji – Від слова do słowa – jak uczyć słownictwa dzieci ukraińskojęzyczne?

Kolejną prelekcję z cyklu podstaw nauczania języka polskiego jako obcego (w ramach konferencji “Ukraina w edukacji”) wygłosi Barbara Sosnowska-Babik – od 10 lat lektorka języka polskiego jako obcego, od 3 lat mama, od 2 – właścicielka szkoły języka polskiego dla obcokrajowców “Polski dla całej rodziny”, od roku egzaminatorka na państwowym egzaminie certyfikatowym z języka polskiego na poziomie B1. Uczy języka polskiego osoby w każdym wieku i z każdej strony świata, jednocześnie wspierając całe rodziny w odnalezieniu się w nowej sytuacji życia za granicą. Obecnie zaangażowana w pomoc uchodźcom z Afganistanu i Ukrainy, współtworzy projekt myzwami.org – skondensowany kurs języka polskiego dla Ukraińców (i nie tylko) połączony z bazą najpotrzebniejszych informacji na temat (prze)życia w Polsce.

Wróć na stronę główną konferencji TUTAJ.

Kliknij PLAY, a następnie strzałeczki w prawym dolnym rogu, aby oglądać na całym ekranie.

Zobacz

Ukraina w edukacji – Co zrobić, żeby lekcja nie była nudna? Pomysły ćwiczeń sprawdzających umiejętności słuchania, czytania oraz pisania na poziomie A1 i A2

Piątą prelekcję z cyklu podstaw nauczania języka polskiego jako obcego (w ramach konferencji “Ukraina w edukacji”) wygłosi Iga Kolasińska – lektor języka polskiego jako obcego na Uniwersytecie ELTE w Budapeszcie. Jako lektor i nauczyciel może się pochwalić pracą zarówno z dorosłymi, jak i dziećmi. Prowadzi na Instagramie stronę Polska Polka, który w zabawny i przystępny sposób tłumaczy zawiłości języka polskiego jako obcego.

Wróć na stronę główną konferencji TUTAJ.

Kliknij PLAY, a następnie strzałeczki w prawym dolnym rogu, aby oglądać na całym ekranie.

Zobacz

Ukraina w edukacji – Dziwny, obcy, lecz kluczowy- rodzaj męskoosobowy – przegląd zagadnień trudnych dla Słowian i kilka propozycji ćwiczeń

Czwartą prelekcję z cyklu podstaw nauczania języka polskiego jako obcego (w ramach konferencji “Ukraina w edukacji”) wygłosi Agnieszka Futera – lektorka języka polskiego jako obcego od 2012 r., absolwentka specjalizacji glottodydaktycznej na KUL. Od 2016 r. uczy również online. Prowadzi kursy indywidualne oraz grupowe dla dorosłych i starszej młodzieży. Członkini komisji podczas egzaminów certyfikatowych. Publikuje językowe ciekawostki i inne materiały dla uczących się na stronie Polish language – more info

Wróć na stronę główną konferencji TUTAJ.

Kliknij PLAY, a następnie strzałeczki w prawym dolnym rogu, aby oglądać na całym ekranie.

Zobacz

Ukraina w edukacji – Od metody do swobody komunikacyjnej w nauce JPJO

Trzecią prelekcję z cyklu podstaw nauczania języka polskiego jako obcego (w ramach konferencji “Ukraina w edukacji”) wygłosi Rafał Filipski – nauczyciel języka polskiego, glottodydaktyk, kulturoznawca, tutor, egzaminator z języka polskiego, a przede wszystkim zwariowany człowiek. W wolnym czasie prowadzi stronę “Belfer z klasą – Rafał Filipski”.

Wróć na stronę główną konferencji TUTAJ.

Kliknij PLAY, a następnie strzałeczki w prawym dolnym rogu, aby oglądać na całym ekranie.

Zobacz

Ukraina w edukacji – Język polski jako obcy w edukacji outdoorowej

Drugą prelekcję z cyklu podstaw nauczania języka polskiego jako obcego (w ramach konferencji “Ukraina w edukacji”) wygłosi Justyna Gorce-Bałut – z wykształcenia polonista-językoznawca i manager sztuki. Z zawodu nauczyciel praktyk i teoretyk. Badaczka edukacji alternatywnej, szczególnie francuskiej Ecole Moderne Celestyna Freineta. Dokładne obszary zainteresowań to: edukacja poza murami klasy szkolnej, niwelowanie skutków Zespołu Deficytu Natury oraz współpraca i sieciowanie nauczycieli. Propagatorka 100 języków dziecka i podejścia Reggio Emilia. Odbyła liczne wizyty studyjne w szkołach poza Polską, szukając inspiracji do zmian. Na co dzień nauczyciel w bydgoskiej szkole międzynarodowej; nakłada ramy teorii na codzienne działania, dając miejskim dzieciom możliwość odetchnięcia w plenerze i doświadczenia dobrodziejstw piękna otaczającego nas świata. Idąc konsekwentnie tą drogą, swoje codzienne zajęcia prowadzi w znacznej części w przestrzeni zewnętrznej, poza murami budynku szkoły. Na co dzień pracuje z uczniami 30 narodowości, prowadząc zajęcia w języku angielskim. Pierwszym, studyjnym, doświadczeniem zawodowym była praca jako glottodydaktyk w warszawskim IKO w latach 2000.
Prywatnie poliglota, mama trójki trójjęzycznych dzieci.

Wróć na stronę główną konferencji TUTAJ.

Kliknij PLAY, a następnie strzałeczki w prawym dolnym rogu, aby oglądać na całym ekranie.

Zobacz

Ukraina w edukacji – 10 pierwszych lekcji języka polskiego jako obcego

Pierwszą prelekcję z cyklu podstaw nauczania języka polskiego jako obcego (w ramach konferencji “Ukraina w edukacji”) wygłosi Magdalena Rosada – nauczycielka języka polskiego w szkole podstawowej, glottodydaktyczka, egzaminatorka egzaminu certyfikatowego z języka polskiego, pasjonatka uczenia (się).
W pracy kieruje się zasadami oceniania kształtującego oraz Porozumienia bez Przemocy. Uczy, jak uczyć i cieszyć się uczeniem. Autorka bloga edukacyjnego www.codzisiajrobimy.pl oraz kanału YT o tej samej nazwie.

Wróć na stronę główną konferencji TUTAJ.

Kliknij PLAY, a następnie strzałeczki w prawym dolnym rogu, aby oglądać na całym ekranie.

Zobacz

Inspirownia Edukacyjna

Inspirujemy Ciebie
tak byś inspirował uczniów