Każdy ma głos!

Asia i Ania zgłaszają się wielokrotnie na każdej lekcji. Gdy pozwolisz mówić, ich odpowiedź jest zawsze prawidłowa. Nigdy nie czekasz długo … Lekcja marzenie … Nie do końca, gdyż w tym samym czasie pozostali uczniowie nie wykazują najmniejszej chęci, aby nawet pomyśleć nad odpowiedzią. Są “bezpieczni”. Gorzej jak Asia i Ania są nieobecne … Wtedy to dopiero są emocje.
Czasami każdy wie, ale po prostu nie ma odwagi samodzielnie się zgłosić..
Uczniowie mogą czuć się odrzuceni, gdy ich nie wybierasz ..

W tym artykule chciałabym pokazać Wam kilka możliwości, aby zmotywować wszystkich uczniów do udziału w lekcji i zabierania głosu na dany temat. Dzięki tym metodom możemy także szybciej nauczyć się imion dzieci, i zawsze mamy pewność, że nie pomylimy imion zwracając się do konkretnych osób 😀

  1. Patyczki – Patyczki laryngologiczne

    Kupujemy np. a aptece patyczki laryngologiczne, odpowiednio opisujemy, na zajęciach losujemy, patyczek osoby, która już odpowiedziała, odkładamy na bok.
    – Na patyczkach zapisujemy imiona naszych uczniów.
    – Prosimy uczniów o przygotowanie lub opisanie samodzielnie patyczków.
    – Na patyczkach zapisujemy tylko numery z dziennika – to pozwala na zminimalizowanie ilości patyczków, gdyż te z numerami pasują do każdej klasy 😉

  2. TIKowe koło

    Aby pozwolić każdemu uczniowi mówić, zapisujemy imiona wszystkich uczniów (max. 100)  w kole np. WheelDecide. Kręcimy kołem, imię się losuje, a następnie znika z koła.

    Można również dopieścić i urozmaicić koło wybierając kolory.

    Warto też skrócić czas kręcenia koła – z 5 sekund np. na 1, żeby nie marnować czasu na oczekiwanie.

    W miejscu TITLE wpisujemy klasę. Raz stworzone koło dla danej klasy zapisujemy na swoim koncie 😉

  3. Podobnie działa strona WheelOfNames


    Imiona wklejamy w okno, następnie kręcimy kołem. Wybrane imię wyświetla się, a następnie możemy je usunąć z koła – remove.

    jeśli uczeń nie odpowie prawidłowo, możesz go nie usuwać, a dać mu jeszcze jedną szansę 😉
    Takie koło możemy również zapisać, klikając na górze przycisk SAVE i wpisując nazwę klasy. Później będą na swoim koncie klikniemy OPEN i wybierzemy na danej lekcji konkretną klasę.
    Taki link można również wysłać innym nauczycielom, którzy uczą w Twojej klasie.
    Jeśli jesteś wychowawcą, a inni skarżą się, że nie mogą utrzymać dyscypliny, być może takie koło pomoże im 😉
    Klikając w przycisk CUSTOMIZE będziesz mógł dokonać zmiany w kolorach, czasie kręcenia się koła, wyświetlanych komunikatach. MOżesz także włączyć muzyczkę, która będzie lecieć zanim wybrana zostanie osoba – takie bajery 😉

  4. Nie tylko TIKowe koło

    Jeśli kręci Ciebie nie tylko koło, lub Twoi uczniowie znudzili się już tymi kołami, możesz zastosować WORDWALLa. Tworząc ćwiczenie – czyli listę imion, za pierwszym razem wpisujesz wszystkie imiona, a ćwiczenie nazywasz daną klasą.

    Tradycyjnie z dostępnych na Wordwallu ćwiczeń możesz wybrać koło fortuny.

    Pamiętaj, że pod danym ćwiczeniem jest możliwość zmiany motywu – dzieciaczki będą zachwycone!

    Zaś po prawej stronie masz opcję zmiany ćwiczenia!
    Losowe karty, odkryj karty itp.

 

Jak podobają się Tobie pomysły na tej stronie, które umożliwiają każdemu zabranie głosu?
Jesteś za patyczkami, czy jednak podobają się Tobie TiKowe rozwiązania?
Jeśli zrobiłam Tobie weekend i właśnie zasiadasz wygodnie do jednego z powyższych sposobów, zostaw komentarz, podziel się z innymi i udostępnij!
Kasia

Zobacz

Ocenianie bez ocen – szkolenie

OFERTA DLA RADY PEDAGOGICZNEJ

Adresaci: nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych

Czas trwania: 3 godz. dydaktyczne

Forma: online lub stacjonarnie

Program:

Ocenienie w edukacji zdalnej spędza sen z nauczycielskich oczu, ponieważ dotychczasowe sposoby sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów przestały być wiarygodne.
Szkolenie “Jak oceniać bez ocen?” pokazuje sposoby innego podejścia do oceniania.

Uczestnik szkolenia:
– nauczy się stawiać cele do pracy,
– nauczy się formułować cele w języku ucznia,
– pozna możliwości rozwijania kompetencji na lekcji,
– pozna techniki monitorowania celów kształcenia online oraz zasady doboru narzędzi,
– pozna sposoby podsumowania lekcji,
– dowie się jak przekonać rodziców i uczniów do oceniania bez stopni.

POBIERZ I WYDRUKUJ

Skontaktuj się z nami w celu zamówienia szkolenia

inspirowniaedukacyjna@gmail.com

Zobacz

Błędy w uczeniu się i relacjach – szkolenie

OFERTA DLA RADY PEDAGOGICZNEJ

Adresaci: nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych

Czas trwania: 3 godz. dydaktyczne

Forma: online lub stacjonarnie

Program:
Błąd jest wpisany w proces uczenia, nadal jednak w polskiej szkole niedoceniany. Jako nauczyciele i rodzice często widzimy błąd jako coś negatywnego. W szkołach dążymy do tego, aby sprawdziany wiedzy i umiejętności były pisane bezbłędnie, bo błędy oznaczają słabszą ocenę, a co za tym idzie etykietę „jesteś słaby,” „nie radzisz sobie.” Aby błędy przestały razić, muszą być uznane jako informacja na temat stanu wiedzy i umiejętności ucznia. W szkolnej pracy z porażkami bardzo ważne są relacje: ze sobą, z uczniami, z rodzicami i innymi nauczycielami, bo „Porażka jest okazją do tego, żeby zaczynać od nowa.”

Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili:

  • tworzyć zadania pokazujące błędy w uczeniu,
  • spożytkować błędy w pracy nad swoim rozwojem i w relacjach z uczniami,
  • rodzicami i innymi nauczycielami.

Skontaktuj się z nami w celu zamówienia szkolenia

inspirowniaedukacyjna@gmail.com

Zobacz