Drogi Uczniu!
Zachęcam Ciebie serdecznie do wykonania zadań, które pomogą Tobie w opanowaniu materiału z rozdziału 4. Na tej stronie dostępne będą najpierw zadania, które pomogą Tobie opanować słownictwo.
Drogi Rodzicu!
Aby pomóc uczniom w opanowaniu słownictwa z rozdziału 4 przygotowałam różne zadania. Wzięłam tutaj pod uwagę różne możliwości uczniów oraz sposoby nauki.
Drogi Nauczycielu!
Cieszę się ogromnie, że wraz ze swoimi uczniami korzystasz z przygotowanych przeze mnie materiałów!
1. Elementy krajobrazu.
2. Stopniowanie przymiotników.
3. Wyrażanie opinii.
Część 1
Oto słownictwo związane z elementami krajobrazu.

Zadanie 1 – Powtarzaj słówka przez 5 minut. Pamiętaj, zanim sprawdzisz prawidłową odpowiedź, sam musisz ją głośno powiedzieć. Nie wystarczy czytać fiszki. Twój mózg sam musi pomyśleć, zanim zobaczy odpowiedź. Tylko w ten sposób jesteś w stanie nauczyć się słówek.
Zadanie 2 – Dopasuj słowa. Zagraj kilka razy i pobij swój rekord 😉
Zadanie 3 – Dopasuj słowa.
Zadanie 4 – Znajdź słowa w wykreślance.
Zadanie 5 – A tu proponuję taki mini quiz geograficzny 😉 Wiesz gdzie znajdują się te miejsca?
Zadanie 6 – Wisielec 😉
Zadanie 7 – Test obrazkowy! Szybko, szybko! Co to?
Zadanie 8 – Czas się sprawdzić! Weź kartkę i długopis. Zamknij wszystkie materiały, w których są elementy krajobrazu. Spójrz na obrazki poniżej i podpisz je odpowiednimi słowami. Jak zrobisz wszystko, wróć na początek strony.

I jak Ci poszło? Daj znać w komentarzu 😉
Zadanie 9 – Przeczytaj kilkukrotnie tekst z podręcznika ze strony 53. Następnie zamknij podręcznik i przeczytaj na głos poniższy tekst 😉 Obrazki zastąp odpowiednimi słowami.

Część 2
Czas na przymiotniki! Najpierw przypomnij sobie główną zasadę. Czym wyższy stopień, tym więcej musimy dodać. Pamiętaj, że oprócz tych dwóch zasad w zeszycie masz jeszcze inne. (1. nice -nicer – the nicest – jeśli przymiotnik kończy się na e, to nie dodajemy kolejnego; 2. big – bigger – the biggest – niektóre krótkie przymiotniki podwajają swoją ostatnią literę 3. Przymiotniki zakończone na y tracą y i dodajemy w zamian i – heavy-heavier-the heaviest 4. Przymiotniki nieregularne, których musisz nauczyć się na pamięć. good-better-the best, bad-worse-the worst)

Zadanie 1 – Najpierw posortujmy przymiotniki zgodnie z zasadami, jaka je obowiązuje.
Zadanie 2 – Jaki to stopień? Równy, wyższy czy najwyższy?
Zadanie 3 – Skupmy się teraz na stopniu wyższym.
Zadanie 4 – Tym razem stopień najwyższy.
Zadanie 5 – Najwyższy.
Zadanie 6 – Teraz układamy słowa w odpowiedniej kolejności.
Zadanie 7 – Dasz radę jeszcze kilka zdań!
Zadanie 8 – Czas na fiszki. Zanim obrócisz fiszkę na drugą stronę, sam powiedz na głos odpowiedź 😉
Zadanie 9 – Fiszki ze stopniowaniem, ale i znaczeniem. Tak, tak! musisz wiedzieć co znaczą te przymiotniki 😉
Zadanie 10 – Przetestuj się 😉 Jak stopień tutaj będzie ? 😉
Zadanie 11 – Zatrzymaj się! Zrób tę grę tyle razy, aż zobaczysz wynik 100% !
Brawo, brawo!
Czas się sprawdzić 😉 Zrób Kahoota i zdobądź plusa 😉 Podpisz się, tak abym Ciebie rozpoznała
GRAM w KAHOOTA 1 – Game PIN: 06793459
GRAM W KAHOOTA 2 – Game PIN: 04632298
Część 3
Ogarnijmy temat 4.4 ze strony 58.
Oto kilka ćwiczeń do tej lekcji 😉 Jestem przekonana, że sobie poradzisz 😉
Różne 😉