OFERTA DLA RADY PEDAGOGICZNEJ
Adresaci: nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych
Czas trwania: 3 godz. dydaktyczne
Forma: online lub stacjonarnie
Program:
Błąd jest wpisany w proces uczenia, nadal jednak w polskiej szkole niedoceniany. Jako nauczyciele i rodzice często widzimy błąd jako coś negatywnego. W szkołach dążymy do tego, aby sprawdziany wiedzy i umiejętności były pisane bezbłędnie, bo błędy oznaczają słabszą ocenę, a co za tym idzie etykietę „jesteś słaby,” „nie radzisz sobie.” Aby błędy przestały razić, muszą być uznane jako informacja na temat stanu wiedzy i umiejętności ucznia. W szkolnej pracy z porażkami bardzo ważne są relacje: ze sobą, z uczniami, z rodzicami i innymi nauczycielami, bo „Porażka jest okazją do tego, żeby zaczynać od nowa.”
Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili:
- tworzyć zadania pokazujące błędy w uczeniu,
- spożytkować błędy w pracy nad swoim rozwojem i w relacjach z uczniami,
- rodzicami i innymi nauczycielami.